Takmer 5.500.000 eur získali od roku 2015 slovenské nemocnice na prístroje pre novorodencov. Novinkou sú inkubátory s protivírusovým filtrom.
Vďaka diskontnému reťazcu a jeho zákazníkom získalo všetkých 52 slovenských nemocníc umožňujúcich bezplatný pôrod prvotriedne inkubátory.
Tieto život zachraňujúce prístroje však v čase šírenia nového koronavírusu môžu pomôcť viacerým ďalším novorodencom, sú totiž vybavené protivírusovým filtrom.
„Starostlivosť o novorodencov vo svete aj u nás musí čeliť v súčasnosti novej, doposiaľ nikdy nepoznanej výzve. Výskyt nového koronavírusu v populácii vedie k nárastu počtu žien, ktoré ochorejú počas tehotnosti a porodia dieťa, ktoré sa môže v období pôrodu a po ňom novým koronavírusom infikovať,“ vysvetlil základnú ideu tohtoročnej podpory prednosta Neonatologickej kliniky JLF UK a UNM Mirko Zibolen.
„Navyše, časť žien, ktoré ochoreli na COVID-19 môže porodiť predčasne, a preto môže narastať počet nedonosených detí,“ podotkol na margo súčasnej situácie prof. Zibolen.
„Odborníci na celom svete sa vyjadrujú k situácii, ako sa treba postarať o dieťa matky chorej na COVID-19. Možných prístupov je viacero, v niektorých prípadoch sa odporúča ošetrovanie dieťaťa v inkubátore. Cieľom je ochrániť pred infekciou nielen dieťa, ale aj susedné deti, prípadne ošetrujúci personál,“ doplnil M. Zibolen, ktorý je zároveň hlavným odborníkom ministerstva zdravotníctva pre neonatológiu.
Z nuly na 5.500.000 € za 6 rokov
Od 2. novembra mohli zákazníci Lidla získať za každých 20 € nákupu jednu z troch jedinečných audiorozprávok na motívy príbehov Pavla Dobšinského: Drevená krava, Lomidrevo a Tri holúbky za symbolické 1 €. A toto jednou euro opäť dokázalo zázraky.
Diskontný reťazec totiž venoval všetkým 52 slovenským nemocniciam umožňujúcim bezplatný pôrod inkubátory v hodnote celého výnosu z akcie. „Dobré rozprávky“ priniesli slovenským nemocniciam za šesť rokov stovky život zachraňujúcich prístrojov v hodnote takmer 5.500.000 €.
Pomoc predčasne narodeným deťom je o to dôležitejšia, že dlhodobé zdravotné následky sa u nich vyskytujú desaťkrát častejšie ako u donosených novorodencov.
Každé 11. dieťa narodené na Slovensku sa na svet vypýta predčasne a mnoho z týchto približne päťtisíc novorodencov potrebuje v prvých, tzv. „zlatých minútach“ svojho života intenzívnu lekársku starostlivosť.
Kampaň „Od začiatku v dobrých rukách“
Starostlivosť o vážne choré deti patrí medzi hlavné priority v rámci spoločensky zodpovedných aktivít diskontného reťazca. Popri projekte „Dobré rozprávky“ podporuje Lidl spolu so svojimi zákazníkmi zdravotne znevýhodnené deti aj v rámci kampane „Od začiatku v dobrých rukách“.
V rámci neho pomáha reťazec každý týždeň jednému dieťaťu do troch rokov podľa jeho diagnózy.
Partnerom projektov je Nadácia Pontis, jedna z najväčších grantových nadácií na Slovensku, ktorá už viac ako 20 rokov motivuje firmy, ale aj jednotlivcov, k spoločenskej zodpovednosti a vzájomnej pomoci.